Was jij als kind ook zo gek op zoekboeken? Boeken als ‘Zoek Wally’, waarin je elke bladzij af moest speuren op zoek naar dat kleine manneke met zijn streepjestrui?
Ik wel. En mijn kinderen ook.
Die verslonden alle drie het boek “Waar is mijn taart”, waar je op elke bladzij een taart kon spotten, maar nog héél veel meer. Ik heb het boek inmiddels minstens 300 keer voorgelezen en nog steeds ontdek ik nieuwe dingen.
✋ “Ho effe Annelies, zet dat lekker op Facebook. Wat heeft dit in vredesnaam met werk te maken?”
Nou, best veel, in mijn geval.
En jij kunt daar weer je voordeel mee doen ????
Ik heb op m’n website namelijk ook op veel pagina’s kleine grapjes verstopt. Easter eggs, zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen. Héle kleine details, die je vast niet allemaal ziet als je maar één keer m’n site bezoekt.
Knipoogjes van mij, en ook een paar van m’n briljante webdesigner Marloes (van Let’s Get Loes), die net als ik vindt dat zakelijk óók gewoon fun mag zijn.
Die verstopte geintjes hebben 3 voordelen:
- Mensen komen vaker terug én ze blijven extra lang hangen door onverwachte dingen. Goed voor m’n dwell time hoor, en dat vindt ome Google weer leuk! ????
- Mensen lezen niet alleen droge informatie over m’n bedrijf, maar leren me meteen kennen. Geen zoek Wally, maar zoek Annie. Want eigenlijk zijn het allemaal kleine vleugjes Annelies die in m’n teksten huizen. Vindt iemand mijn grapjes leuk, dan schept dat verbinding. En jongens, dat is zó belangrijk in business ❤️
- Mensen die m’n grapjes stom vinden, jaag ik hier keihard mee weg. Which is fine! Hoef ik daar ook geen kostbare tijd aan te verspillen. Zo blijft er meer tijd over voor mensen die zich wél aangetrokken voelen tot mijn vibe en waar ik dus veel fijner mee samenwerk! ????????
Mocht je het je afvragen:
Ja, dit is je cue om die easter eggs op mijn website te gaan zoeken ????. Mijn persoonlijke favoriet staat op m’n Over mij-pagina.
Laat je vooral inspireren, want wat mij betreft mogen zakelijke teksten véél meer sprankelen! En ja, dat geldt óók als je in B2B werkt. Daar werken tenslotte ook mensen. Thank me later voor dit verrassende inzicht ????
Hoe kijk jij aan tegen grapjes op je site? Past het bij jouw merk, of vind je een serieuze uitstraling passender?
PS. Heb je zelf geen inspiratie voor grapjes, maar passen ze wél heel goed bij je merk? Dan tover ik ze met liefde in je teksten.