Zon in je content – traject
4 maanden samenwerken aan ijzersterke teksten voor je contentmarketing: van strategie tot co-creatie
Doe je al een tijdje je best om meer en betere content te publiceren, maar gaat het tot nu toe allemaal vrij stroperig?
Omdat je:
- te weinig tijd of capaciteit in je team hebt?
- geen focus op je contentmarketing hebt (want nóg 1000 to-do’s op je lijst)?
- je strategie en je verhaal niet 100% helder hebt?
- het lastig vindt om elk stuk content 100% raak te maken?
Mijn Zon in je content-traject is perfect voor bedrijven die nu eindelijk écht goed aan de slag willen met hun contentmarketing én dit willen volhouden.
- 4 maanden lang bouwen we samen aan je merk met ijzersterke teksten.
- Eerst bepalen we de strategie, en daarna maken we je merk elke week sterker via je copy en content.
- Jij schrijft, ik schaaf, schrap en optimaliseer je teksten tot ze recht in de roos schieten.
- Inclusief feedback, zodat jullie copywritingskills elke week beter worden.
Met sterke content zet je je merk in de spotlight
Dat weet je. En dat wil je. Écht werk maken van je contentmarketing staat daarom al een tijdje op je to-dolijst. Maar het ook nog (goed) dóen… oef. Zeker in kleine en middelgrote bedrijven is contentmarketing vaak iets ‘wat er óók nog bij moet’. Het gevolg?

Contentcrisis 1: Complete blokkade
- Je hebt je verhaal niet helder
- Je krijgt je merkverhaal niet doorvertaald naar concrete teksten
- Je bent bang om het niet goed te doen
- … en deelt dus maar niks.
Contentcrisis 2: Je doet maar wat
- Je post van alles, maar zonder duidelijke rode draad
- Je vindt dat je wel ‘professioneel’ moet zijn en schrijft daarom gortdroge teksten
- Je post de ene maand 18x vanwege een campagne, en daarna… krekels.
- … wat allemaal afbreuk doet aan je merk.
Allemaal begrijpelijk. Want niet iedere marketeer is een geboren copywriter. En er is altijd een project dat harder om aandacht schreeuwt.
Uitbesteden dan maar?
Kan. Wel duur, als je al je landingspagina’s, blogs, social posts en nieuwsbrieven door een copywriter of tekstschrijver wil laten schrijven. En ook uitbesteden kost tijd. Want die copywriter of dat marketingbureau heeft wél jouw input nodig. Je briefing. Je eindredactie.
Zonde, toch? Want jij en je team zijn de experts op jullie vakgebied. En jullie weten precies wat jullie bedrijf en aanbod zo uniek maakt en voor wie. Alle kennis zit in jullie hoofd… het lukt alleen (nog) niet om dat helder en consistent op papier te zetten. Maar als je alles steeds uitbesteedt, leer je dat ook nooit…
Dus wat nou als we het nét even anders aanpakken?
“Ik dacht: ze maakt onze teksten mooier en foutloos, maar het is zóveel meer dan dat. Ze maakt onze hele communicatie inhoudelijk veel sterker.”
Jason Hoogendoorn
Marketingcoördinator @Terberg Business Mobility

Let me introduce to you…. het Zon in je content-traject!
In dit traject van 4 maanden bouwen we samen aan jouw merk met ijzersterke teksten. Eerst bepalen we de strategie en zorgen we voor een kraakhelder verhaal. Daarna maken we je merk elke week sterker via je copy en content.
Dat doen we op basis van coaching en co-creatie. Jij en je collega’s schrijven de basis; ik schaaf, schrap en optimaliseer jullie teksten tot ze recht in de roos schieten. (Hier let ik allemaal op).
4 maanden lang hebben jij en je team mij als communicatiestrateeg, copycoach, schop-onder-de-kontgever én (eind)redacteur onder je speeddial-knop zitten.
Annelies, aangenaam!
Na 3 jaar contentmanager in B2C, 13 jaar marketing- en communicatiemanager in B2B en 6 jaar freelance copywriter te zijn geweest, weet ik één ding zeker: zonder goede copy geen succesvolle business. Teksten zijn de belangrijkste drager van je merk. Kun je helder en aantrekkelijk vertellen wie je bent en wat je doet, dan weten klanten je te vinden en wordt verkopen een makkie.
Daar help ik je bij. Want ik weet dat goede copy & content voor veel bedrijven een flinke uitdaging is. Zelfs als je weet wat je ‘ongeveer’ wil vertellen, komt het bepaald niet soepeltjes op papier. Het wordt al snel te veel. Te droog. Te grijs en stoffig.
Niet per se heel aantrekkelijk voor je lezers 😬. Tijd om daar iets aan te doen!
Wat gaan we precies doen dan?
We beginnen met een belletje om kennis te maken. Hebben we een klik? Krijgen we energie van elkaar? Zijn we er allebei van overtuigd dat onze samenwerking bijdraagt aan een sterk merk? Als het antwoord op deze vragen ja is, plannen we onze eerste officiële date (niks onfatsoenlijks hoor, zie stap 1 😉).

Strategiedag
Die eerste date is een strategiedag op een centrale locatie. Ik bijt me die dag helemaal vast in je bedrijf. Missie, merkverhaal, positionering, doelgroep, ideale klant, merkwaarden, concurrenten, tone-of-voice… ik vraag je álles (behalve je pincode 😉). Na de lunch – ik trakteer – zoomen we in op de strategie voor je contentmarketing.

Content fundament
Alles wat we die dag bespreken werk ik uit in een praktisch strategiedocument, dat de basis van onze samenwerking wordt en dat we er steeds bij kunnen pakken als leidraad voor alle content. Welke doelen gaan we halen? Bij welke doelgroep(en)? Welke verhalen mogen veel meer naar buiten? In welke tone-of-voice? Via welke kanalen?

Wekelijkse copycoaching en co-creatie
Strategische basis klaar? Schrijven maar! Jij en je team leveren iedere week teksten aan, die ik vervolgens bijschaaf en optimaliseer. Waar nodig herschrijf ik delen van de teksten. Bovendien zet ik overal bij waaróm ik iets aanpas, zodat de copyskills van je team iedere week sterker worden.

Accountability (a.k.a. schop onder je kont)
We spreken een vaste dag af waarop jullie je content aanleveren. Binnen 48 uur (meestal sneller) staat al jullie content gecheckt en geoptimaliseerd voor je klaar, klaar om te publiceren. Staat er niks, dan trek ik aan de bel.

Maandelijkse review- en brainstormsessie
Iedere maand bespreken we (online) hoe het de afgelopen maand is gegaan en welke resultaten jullie zien. Vervolgens kijken we vooruit naar de komende maand. We brainstormen over welke content nodig is en waar de focus binnen de samenwerking op mag liggen, en we maken een contentplanning.

Evaluatie
Als de 4 maanden bijna voorbij zijn, bespreken we of de samenwerking tot het gewenste resultaat heeft geleid. En we bespreken of je mij nog wat langer onder de speeddial-knop wil houden, of dat jullie copywritingskills zodanig zijn verbeterd dat jullie vanaf nu vol vertrouwen zelf al jullie copy & content gaan produceren.
Zij waren je voor

“Ze weet snel tot de kern te komen en complexe thema’s begrijpelijk te verwoorden”
Erik Hekman
International E-business manager @ Dunlop Protective Footwear

“Door jou weten we zeker dat onze tekst op de beste manier naar voren komt”
Sanne Hellemans
PR & Contentmarketeer @ Terberg Business Mobility

“She was incredibly thorough and the turnaround time was incredible”
Lauren Mooney
Manager @ Verive
Weten of we een match zijn?
Dit traject is perfect voor bedrijven die
- Meer en betere klanten willen
- Snappen dat ze daar sterke copy & content voor nodig hebben
- Goed weten wat hun missie, visie en toegevoegde waarde is, maar het lastig vinden om dat consistent door te vertalen in concrete teksten
- Of te weinig tijd en capaciteit hebben om elke tekst spot-on te maken
- Omdat hun marketingteam onderbezet is of hun copywriter of (content)marketeer overbelast
- Daar hulp, focus, accountability en een scherpe blik bij verlangen
- Omdat ze weten dat een sterk merk goud waard is.

Waar let je dan allemaal op?
Als ik je copy & content optimaliseer, let ik op een heleboel dingen! Onder andere op:
- heldere boodschap > is je verhaal helder en snappen lezers meteen ‘what’s in it for them’?
- positionering en tone-of-voice > zien en voelen lezers direct waar jij voor staat?
- structuur > worden lezers je verhaal ingezogen door een duidelijke opbouw, een goeie titel en een duidelijke call-to-action?
- conversie > verleiden je teksten de lezer om in actie te komen?
- spelling en eventuele typvoutjes 😉
“Die post op LinkedIn deed het heel goed. Ik kreeg deze week twee aanvragen voor talks én een aanvraag voor een nieuwe samenwerking!”
Sheila Struyck
Plant-forward chef-kok, spreker en columnist

Klinkt goed. Vertel me maar gauw wat dat kost.
Wil je mij 4 maanden lang als strategisch sparringpartner, copy- en contentcoach, copywriter en eindredacteur aan je zijde? Zodat je wekelijks ijzersterke content kunt publiceren? Terwijl je in die tijd óók de schrijfskills van je team verbetert, zodat jullie het daarna makkelijk en vol vertrouwen zelf verder kunnen oppakken? Dan is dit je investering:
Zon in je content - traject
4 maanden samenwerken aan ijzersterke teksten voor je contentmarketing: van strategie tot co-creatie
Dit is inclusief:
- Strategiedag, inclusief lunch en koffie, thee en fris
- Contentfundament: praktisch strategiedocument als basis voor al je toekomstige content
- Maandelijkse review en contentbrainstorm via Zoom of Teams
- Wekelijkse contentcoaching en co-creatie: jij schrijft, ik maak je teksten 100% raak en verbeter on-the-job de schrijfskills van jou en je team
€6999 excl. btw
(of €1.750 per maand)
Iets extra's nodig?
Heb je naast de vaste onderdelen van het traject nog andere behoeften? Let me know, dan kijken we samen naar de mogelijkheden
Bijvoorbeeld:
- Blogworkshop voor je team
- Masterclass sprankelend schrijven
- Teksten laten vertalen van EN naar NL, maar dan wél in jullie tone-of-voice
- Website volledig laten herschrijven, bijvoorbeeld in B1-taal
- Extra (live) meetings of coachingsessies
Prijs op aanvraag

Wat heb je na mijn traject?
IJzersterke teksten, uiteraard. But there’s more.
- Heldere strategie > zodat je consistent aan je merk kunt bouwen
- Extra marketeer aan boord > een strategische sparringpartner én copywriter onder speeddial
- Accountability > een stevige stok achter de deur om elke week content te creëren
- Focus > door een duidelijke strategie en vaste aanleverdag ligt er eindelijk focus op je content
- Rust > je kunt erop vertrouwen dat je content ráák is en positief bijdraagt aan je merk
- Groei > continu verbeteren van de copywritingskills van de contentmakers in je bedrijf
- Een sterk merk dat klanten aantrekt als een magneet
Ho ho, ik heb eerst nog wel wat vragen!
Fair enough! Misschien staat het antwoord hieronder al. Zo niet, mail me dan even. Vind ik leuk.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Zorg je ook voor afbeeldingen en video’s? Of alleen voor de teksten?
Voor het maken van afbeeldingen of video’s ben ik niet je beste keuze. Maar ik kén wel mensen die daar knettergoed in zijn. Koppel ik je met liefde aan.
De focus van het Zon in je content-traject ligt écht op het laten shinen van je teksten. Ik zorg dat jij en je team iedere week beter worden in het schrijven van sterke teksten die lekker leesbaar, foutloos, converterend en volledig on brand zijn. Dáár zit mijn toegevoegde waarde na 16 jaar content- en marketingmanagement in B2B en B2C en 6 jaar copywriterschap.
Kunnen we het schrijven van onze content ook volledig aan je uitbesteden?
In de afgelopen jaren heb ik als copywriter talloze webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en socialmediateksten geschreven, maar dat doe ik op dit moment niet meer. Enerzijds omdat ik maar 24 uur in een dag heb (en een gezin). En als ik voor één bedrijf alle content schrijf, zit mijn week haast vol. Anderzijds: ik kan bedrijven beter helpen als zij de basis neerzetten, en ik daar vervolgens een ijzersterke tekst van maak. Jij zorgt voor de inhoud, ik zorg voor de vorm. Op die manier kunnen we samen meer en betere content produceren. Precies wat je nodig hebt om aan een sterk merk te bouwen.
Wat is het voordeel van jouw werkwijze t.o.v. het uitbesteden van onze content?
Jij zorgt voor de juiste inhoud, ik zorg voor de perfecte vorm. Dat is het uitgangspunt van mijn werkwijze. Het grote voordeel is dat jij en je collega’s reteveel van de inhoud weten! Jullie zijn de experts. Jullie weten precies welke vragen klanten stellen. Wat hun behoeftes zijn. Hun verlangens. Hun uitdagingen. En hun drempels om géén klant te worden. En juist dáár zit het goud voor je contentmarketing. Hier kan ik nog veel meer over schrijven, maar dat heb ik al gedaan. In dit blog lees je waarom ik meer waarde toevoeg voor jouw bedrijf door jou zélf de teksten te laten schrijven.
Kan ik alle teksten insturen die ik wil?
Ik heb ruim 20 jaar ervaring met alle soorten teksten: webteksten, blogs, nieuwsbrieven, funnels, salespages, persberichten, social posts, magazines en tenders. En die mag je allemaal insturen in dit traject.
Maar let op: ik kan niet wekelijks complete websites, magazines of andere lange documenten voor je checken. Ik ga uit van gemiddeld zo’n 3 tot 5 A4 per week. De ene week iets meer, de andere week iets minder, daar doen we niet moeilijk over. En het maakt ook niet uit of dat 3 nieuwsbrieven zijn, 1 salespage of 12 social posts. Wil je een groter document laten herschrijven of optimaliseren? Dan overleggen we samen hoe we dat het beste in kunnen passen.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Kun jij onze content ook publiceren en onze socialmediakanalen beheren?
Het publiceren, reageren en analyseren van je content ligt ook tijdens dit traject bij jullie. Zeker het reageren op reacties op jouw content vind ik iets wat je als bedrijf niet moet uitbesteden. Het levert zúlke mooie kansen op om met potentiële klanten in contact te komen. Én het geeft je vaak weer volop nieuwe contentideeën. Wel denk ik graag met je mee over hoe je dit werk zo moeiteloos mogelijk kunt maken. En in onze maandelijkse meeting analyseren we samen welke content goed gewerkt heeft, en wat we daarvan kunnen leren voor de komende periode. Kortom: de uitvoering blijft jullie verantwoordelijkheid, maar ik denk wél graag met je mee over de manier waarop je dit zo efficiënt mogelijk doet.
Stop je onze teksten net zo vol grapjes, gifjes en emoji’s als je eigen teksten?
Nee hoor. Alleen als het bij jouw merk én het doel van je teksten past. Tijdens de strategiedag bespreken we precies waar je merk voor staat, en komen o.a. jullie positionering en de tone-of-voice aan bod. Passen daar woordgrapjes en emoji’s bij? Prima. Zo niet, ook prima. Ik zorg er altijd voor dat de schrijfstijl perfect bij je bedrijf past en consistent is.
Herschrijf je onze teksten helemaal?
In principe niet, nee. Soms herschrijf ik wel delen van een tekst, maar alleen als dat nodig is. Wat ik doe is precies aangeven waar de tekst nog beter kan. Soms geef ik dat aan met een vraag, bijvoorbeeld als ik de achterliggende behoefte van de klant niet helder vind, of als ik niet goed begrijp wat je wil overbrengen in je verhaal. En soms geef ik een concrete tekstsuggestie die je 1-op-1 kan overnemen. Je krijgt een mix van copycoaching en redigeren / herschrijven. En ik ben daarbij zo concreet mogelijk, zodat je daarna heel makkelijk zelf de laatste puntjes op de i kan zetten.
Wat nou als het zó goed bevalt dat ik onze samenwerking wil verlengen?
Dat kan natuurlijk. Je bent niks verplicht, maar als de samenwerking van beide kanten goed bevalt kunnen we na 4 maanden altijd besluiten om te verlengen. In de laatste weken van onze samenwerking bespreken we of de samenwerking naar wens is verlopen. En we bespreken of je mij nog wat langer stand-by wil hebben, of dat jullie content- en copywritingskills zodanig zijn gegroeid dat jullie vanaf nu vol vertrouwen zelf al jullie copy & content gaan produceren.
Aan de slag met ijzersterke copy & content? Teken hier.
Nee hoor, no worries 😉. Eerst eens even bellen en kijken of we een match zijn. Laat me weten wie je bent, waar je tegenaan loopt en hoe ik je kan bereiken. Dan neem ik contact met je op.
