Webtekst review & optimalisatie
De Buienradar
Waar hangen de donderwolken boven je website die je boodschap overschaduwen? Ontdek het met deze uitgebreide scan van je webteksten en leer direct hoe je die wolken verjaagt. Zodat je website eindelijk gaat doen wat hij moet doen: 24/7 jouw aanbod verkopen aan je lievelingsklanten.
Zeg eens eerlijk: is jouw website je beste verkoper?
Is hij 24 uur per dag voor je aan het werk? Vertelt-ie de wereld onvermoeibaar voor wie je er bent en wat je te bieden hebt? En trekt hij daarmee jouw lievelingsklanten aan en stoot hij anderen vriendelijk maar duidelijk af?
Nee hè? Want dan las je dit niet 😬
Aangezien je dit wél leest, vrees ik dat jouw website eerder functioneert als die piepjonge stagiair die nog veel te leren heeft. Hij doet z’n best, maar vindt nog niet de juiste woorden om aan je lievelingsklanten te vertellen wat jou en je aanbod nou zo ontzettend waardevol maakt.
Of hij vertelt een mooi praatje, maar aan de verkeerde klanten.
En da’s een akelig duur grapje.
Want door de verkeerde woorden te gebruiken of de verkeerde personen aan te spreken, is de kans groot dat je website…
- niet wordt gevonden door je lievelingsklanten
- niet laat zien hoe leuk jij bent en hoe goed je aanbod is
- nauwelijks nieuwe aanvragen en omzet oplevert
En ja. Dat kost je geld. En je nachtrust.
Lig je ’s nachts vaak te piekeren of je dan maar een nieuwe website moet laten maken?
Ho, stop, wacht! 🖐️
Ja, tuurlijk kán een nieuwe website een goede optie zijn. Zeker als je huidige site al wat ouder is en je positionering, je verhaal of je aanbod niet meer klopt. Dan is een frisse start, met nieuwe teksten, een nieuw design en nieuwe foto’s, misschien je beste optie.
Maar loop je omzet en klanten mis terwijl je website voor jouw gevoel best oké is? Of heb je een relatief nieuwe website die niet de klanten en opdrachten binnenhaalt waarop je hoopte?
Dan durf ik te wedden dat je webteksten beter kunnen.
Hoor van mijn klanten wat de Buienradar voor je webteksten doet:
“Binnen 3 weken al 92K verdiend met mijn nieuwe salespage!”
Rianne Klein Geltink
Human Design Opleider @ Kies vanuit je Kracht
“Bij al je feedback verbaas ik me over hoe goed je alles onder woorden brengt en hoe logisch het is”
Céline Rohrer
Personal shopper & stylist
“De teksten zijn nu onwijs goed te lezen, ook voor niet-technische mensen”
Daniëlle Hensens-Bos
Marketingcommunicatie adviseur @ Actemium
Zonder sterke teksten geen succesvolle website
Klinkt hard hè? Is het ook.
Maar dat is wel wat ik leerde van ruim 20 jaar ervaring als marketingmanager en copywriter. Teksten zijn de belangrijkste drager van je merk en je boodschap. Én ze maken of kraken de conversie van je website. Oftewel: ze bepalen of iemand iets bij je koopt of contact met je zoekt … of toch met gierende bandjes naar een ander verdwijnt.
Want dat is precies wat er gebeurt als de woorden op je website wiebelen. Als ze jou en je fantastische aanbod níet op de juiste manier in de schijnwerper zetten. Als ze niet de juiste emoties bij je lezer triggeren. En als ze je lezer daardoor dus niet aanzetten om op die contact- of koopknop te klikken.
Je website kan nóg zo mooi zijn… zonder de juiste copy doet-ie geen *piep* voor je bedrijf.
(Doe ik graag voor je, lees maar gauw verder…)
Zet je website aan het werk met De Buienradar
Wil jij je website wél voor je laten werken, zonder ’m volledig te vervangen of een copywriter volledig nieuwe teksten te laten schrijven?
Dan heb ik precies wat jij nodig hebt:
🌧️ De Buienradar 🌧️
Een grondige scan en optimalisatie van je webteksten, zodat je website eindelijk eens gaat doen waarvoor je hem hebt aangenomen: 24/7 jouw aanbod verkopen aan je lievelingsklanten.
Boek je de Buienradar? Dan speur ik zeer kritisch waar de donderwolken je boodschap overschaduwen. En ik laat je precies zien hoe je ze wegjaagt, zodat jij en je teksten écht lekker kunnen shinen. Zodat je lievelingsklanten na het lezen van je webteksten denken: potverdeurie, dit is precies wat ik nodig heb, dus ik neem NU contact op.
Wat levert de Buienradar je op?
Na deze supergrondige review van je webteksten weet je precies waar jij kansen en dus geld laat liggen. Je ontvangt van mij heldere feedback in de vorm van een uitgebreid actieplan, boordevol concrete verbetertips en tekstvoorstellen waarmee je je webteksten laat shinen. Ik laat je precies zien wat ik zou aanpassen en waarom. De tekstsuggesties kun je 1 op 1 overnemen of er je eigen draai aan geven. Heb je na het doornemen en toepassen van het actieplan nog vragen? Die stel je tijdens de CopyCall: de copycoachingsessie die bij de review is inbegrepen.
Hiermee heb je alle tools in handen om je webteksten direct te verbeteren, zodat ze veel beter laten zien wie je bent en waar je voor staat, waarom jouw aanbod onmisbaar is voor je lievelingsklant en die klant vervolgens ook nog eens te overtuigen om op de contact- of koopknop te klikken.
Zo maak je van je website je állerbeste verkoper 😎
Hoe werkt dat dan, die Buienradar?
Je ontvangt vooraf van mij een hoop vragen over jou, je bedrijf, en je klant. Wat wil je bereiken, bij wie en wat levert ze dat op? Met jouw antwoorden zie ik precies waar het al goed gaat en waar het nog beter kan. Zo kan ik gerichte feedback geven en concrete tekstvoorstellen doen om je teksten te laten shinen.

Ik zet de Buienradar aan 🌧️🔎
Ik review je webteksten supergrondig en kijk waar het helderder, scherper, overtuigender kan. De radar detecteert de regenbuien boven je copy die je mooie verhaal dreigen te verregenen. Ik let daarbij o.a. op:
- messaging > is je boodschap helder en snappen lezers ‘what’s in it for them’?
- positionering en tone-of-voice > zien en voelen lezers direct waar jij voor staat?
- structuur > worden lezers je verhaal ingezogen door een slimme opbouw en goeie kopjes die leiden tot een ‘ja ik wil’?
- conversie > verleiden je teksten de lezer om in actie te komen?
- woordkeuze, spelling en eventuele typvoutjes

Je krijgt een actieplan vol concrete tekstvoorstellen
Alles waarvan ik denk ‘dat kan beter’ zet ik in een uitgebreid actieplan. Geen vage suggesties, maar lekker praktische tips en concrete tekstvoorstellen. Zodat je meteen aan de slag kunt met het aanpassen van je teksten, en daar ook zin in hebt.
Niet: “Gebruik meer subtiteltjes.”
Wel: “Je tekst is makkelijker leesbaar als je meer subtiteltjes gebruikt. Ik heb alvast wat suggesties voor je uitgewerkt.”

Nog vragen? Bespreken we in een CopyCall
Heb je na het doornemen en toepassen van alle verbeterpunten nog vragen? Die mag je me allemaal stellen in onze CopyCall.
Na deze online copycoachingsessie heb je alle tools in handen om je site aan te passen. Wordt-ie eindelijk écht die steengoede verkoper die jouw bedrijf 24/7 enthousiast aanprijst bij je lievelingsklanten en zo je business laat bloeien!
Luister vooral nog even naar deze blije klanten 😎
“Je voelt precies aan wat bij mij past én wat de wereld nodig heeft om mij te vinden”
Shirley de Waal
Therapeut @ Praktijk Waalwijz
“Naast de fouten die Annelies opspoorde gaf ze ook SEO-tips. Zo heb ik heel wat verbeteringen kunnen doorvoeren”
Ruşen Karacay
Eigenaar @ Route 71
“Dank je wel Annelies, voor je scherpe feedback op de teksten, opbouw en inrichting van mijn website”
Geert Kamps
MTBusiness (team)coach @ I-ken
En waarom moet ik JOU dan hiervoor hebben?
Goed dat je het vraagt! Kan ik even opscheppen over mijn 13 jaar ervaring als marketing- en communicatiemanager én ruim 9 jaar ervaring als copywriter 😉
Zonder gekheid: ik ben al mijn hele carrière bezig met het schrijven van overtuigende teksten. Ik begon als webredacteur en later contentmanager in de B2C-wereld. Was vervolgens 13 jaar lang verantwoordelijk voor de marketing en communicatie in de (B2B) foodservicewereld. Daarna gooide ik het roer om en begon ik voor mezelf als freelance copywriter en eindredacteur.
Vanuit mijn tekstbureau Sterkstaaltje schreef en verbeterde ik duizenden webteksten, blogs, socialmediaposts, e-mailfunnels, klantcases, brochures en magazines. In 2022 rebrandde ik mijn bedrijf naar Zon in je copy en maakte ik de switch van copywriter naar copycoach. Sindsdien coach ik ondernemers en marketingteams bij het schrijven van converterende én sprankelende teksten voor hun websites, socials en nieuwsbrieven.
Kortom, ik weet inmiddels wat een tekst nodig heeft om raak te schieten. Om mensen in beweging te brengen. En ik zie snel en duidelijk waar een tekst nog veel beter kan. Ja, ook jóuw teksten. Durf je de uitdaging aan? 😇
Ga je nog vertellen wat het kost?
Of course, my dear.
De Buienradar
€949 excl. btw
Na deze grondige review van je webteksten weet je precies waar je kansen en geld laat liggen met je website. En je hebt alle tools én de inspiratie in handen om van je site je beste verkoper te maken – 24 uur per dag, 7 dagen per week (en zonder dat-ie klaagt over z’n arbeidsvoorwaarden 😉).
Hoe haal je het meeste uit de Buienradar?
Ik noem de Buienradar een ‘grondige scan en upgrade van je webteksten’ maar stiekem krijg je veel meer dan dat. De Buienradar is uitgebreide businesscoaching, waarbij ik je heel concreet coach op je website, je teksten, je aanbod en je positionering. En doordat je in het uitgebreide actieplan superconcrete feedback, analyses en verbetervoorstellen krijgt, verbeter je bovendien direct je eigen copywritingskills.
Ik zeg niet: “De call-to-action is onduidelijk”.
Maar wel: “Wat wil je het liefst dat de lezer doet? Inschrijven voor je nieuwsbrief? Met jou bellen? Je weggever downloaden? Ik zie dat je op pagina X verschillende call-to-actions gebruikt (oftewel: je hoopt op meerdere acties van je lezer). Dat geeft keuzestress en zorgt ervoor dat ze juist niks doet. Probeer overal dezelfde CTA te gebruiken. Bij deze dienst verwacht ik dat deze CTA het beste resultaat oplevert: …”
Je haalt dan ook het meeste uit de Buienradar als je alle feedback écht goed doorneemt. En het dan niet klakkeloos overneemt, maar goed leest waaróm ik iets aanpas en dan beslist of je mijn tekstvoorstel 1 op 1 overneemt of toch liever nog een aanpassing maakt. Op die manier verbeter je niet alleen je website, je leert ook direct beter en conversiegerichter schrijven. En da’s niet minder dan een life skill voor ondernemers.
“Toen ik bij versie 5 van mijn webteksten nog steeds niet de juiste snaar raakte, heb ik contact gezocht met Annelies. Zij gaf me enorm goede tips waar ik meteen mee aan de slag kon.”
Tanja Schollen-Snijders
Communicatieadviseur en copywriter
Antwoord op al je vragen
Of niet, maar dan moet je maar gewoon even mailen. Vind ik leuk.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Herschrijf je mijn webteksten helemaal?
Niet helemaal, nee. Maar wel bepaalde delen van je teksten. Wat ik doe is precies aangeven waar je tekst nog beter kan. Soms doe ik dat met een vraag, bijvoorbeeld als ik de achterliggende behoefte van de klant niet helder vind. Maar vaker geef ik je concrete tekstsuggesties die je 1-op-1 kan overnemen. Bijvoorbeeld: “Als je je header zó formuleert voelt je klant zich veel meer aangesproken: ….” (en dan doe ik een voorstel voor een andere header-tekst).
De Buienradar is een mix van businesscoaching, copycoaching en herschrijven. En ik ben daarbij zo concreet mogelijk, zodat je daarna makkelijk én met plezier zelf de laatste puntjes op de i zet.
Kan ik ook 1 webtekst door je laten checken?
Jazeker kan dat! Of het nou om je homepage, je over-mij-pagina of een salespage gaat: als je twijfelt over de effectiviteit van een specifieke pagina, of als je vastloopt bij het schrijven ervan, dan heb ik speciaal voor jou het Zonnekanon in de aanbieding. Daarin neem ik één tekst kritisch onder de loep en laat ik je zie waar het scherper kan. Én we bespreken al je vragen en twijfels in een online copycoachingsessie. Na het Zonnekanon weet je precies hoe je je tekst kunt verbeteren, en kun je er met frisse moed weer verder aan schrijven.
Onze website heeft meer dan 30 pagina’s. Check je die allemaal heel grondig?
Voor de Buienradar ga ik uit van 5 tot 7 pagina’s: Home, Over mij, Contact, een blogpagina en maximaal drie salespagina’s waarop je je aanbod verkoopt. Bij hele grote websites gaat het meestal om een groot aantal productpagina’s of om een groot aantal blogs. In dat geval kies ik er daaruit een paar die ik kritisch bekijk en van feedback voorzie. Jij mag natuurlijk ook zelf aangeven welke pagina’s het belangrijkst voor je zijn, bijvoorbeeld omdat die het meeste bezoekers aantrekken of omdat je dat aanbod het liefste verkoopt. Je zult zien dat veel feedback direct toepasbaar is op de andere pagina’s.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Krijg ik mijn tekst dan vol emoji’s en flauwe grappen terug?
Nee hoor. Alleen als het bij jouw merk en je tekst past. Je geeft vooraf precies aan waar je met je bedrijf voor staat, en wat je uit wil stralen. Aan de hand van jouw merkwaarden, positionering, doelgroep en doelen scant de Buienradar jouw teksten. Ik kijk waar je boodschap duidelijker kan, hoe je je lievelingsklant goed aanspreekt, en waar je tekst meer persoonlijkheid, helderheid en overtuigingskracht kan gebruiken. In de tekstvoorstellen die ik je stuur, zorg ik dat de schrijfstijl goed bij jouw bedrijf aansluit. Of dat nou met of zonder emoji’s en woordgrapjes is.
Let je bij de Buienradar ook op conversie en overtuigingstechnieken?
Zeker! Je webteksten moeten lekker lezen, maar ze moeten vooral gewoon hun werk doen. Met 13 jaar ervaring als marketingmanager en ruim 9 jaar als copywriter en copycoach heb ik alle skills in huis om jouw webteksten zó te optimaliseren, dat jij je doelen ermee bereikt.
Maar… ik bouw geen ‘trucjes’ in. Ik zal je nooit adviseren om te bluffen over schaarste, of over early-bird-tarieven die steeds blijven gelden. Blijf eerlijk en geloofwaardig. (Kijk maar naar Soldaat van Oranje: echt níemand gelooft toch nog dat die ooit gaat stoppen?!)
Kijk je ook naar het design van mijn website?
Ik kijk er zeker naar, want het oog van je lezer wil ook wat en design en copy kunnen elkaar prachtig versterken. Dus als ik qua design dingen zie die in mijn ogen beter kunnen, laat ik dat zeker weten in mijn feedback. Maar da’s eigenlijk een extraatje. Want ik ben uiteindelijk geen grafisch ontwerper of webdesigner. Mijn expertise zit in de teksten, en daar focus ik dus ook op.
Wil jij van je website je beste verkoper maken?
Vul hier je gegevens in, dan neem ik contact met je op.

