Laat je webteksten shinen!
Grondige website review voor bedrijven en ondernemers die veel meer business uit hun website willen halen
Zeg eens eerlijk: is jouw website je beste verkoper?
Is hij 24 uur per dag voor je aan het werk? Vertelt-ie de wereld onvermoeibaar voor wie je er bent en wat je te bieden hebt? En trekt hij daarmee jouw ideale klant of sollicitant aan en stoot hij anderen vriendelijk maar duidelijk af?
Of… laat je kansen liggen met je website? 😬
Merk je bijvoorbeeld dat:
- je veel meer waarde biedt dan je site nu laat zien?
- hij nauwelijks leads oplevert?
- je bezoekers na 3 tellen met piepende bandjes vertrekken?
Kortom: levert je site te weinig klanten en omzet op?
Dan durf ik te wedden dat je webteksten beter kunnen.
Hoor van mijn klanten wat een beetje zon in je webteksten voor je doet!
“Annelies gaf me enorm goede tips waar ik meteen mee aan de slag kon.”
Tanja Schollen-Snijders
Copywriter @ Praat Communicatie
“De teksten zijn nu onwijs goed te lezen, ook voor niet-technische mensen.”
Daniëlle Hensens-Bos
Marketingcommunicatie adviseur @ Actemium
“Annelies zorgt voor een tekst waar concurrenten jaloers op zullen zijn”
Marcea van Doorn
Sustainability Manager @ Bunzl Europe
Zonder goede teksten geen succesvolle website
Klinkt hard hè? Is het ook.
Maar dat is wel wat ik leerde van mijn jarenlange ervaring als marketingmanager en copywriter. Teksten zijn de belangrijkste drager van je merk. Om succes te hebben met je website, heb je dus ijzersterke webteksten nodig.
Webteksten die je lezers feilloos duidelijk maken waarom ze per se jou moeten hebben. Die je lezers laten voelen dat je precies weet waar hun uitdagingen zitten en dat jij daar een goede oplossing voor hebt. En die jouw ideale klant overtuigen om contact met jou te zoeken.
Haal meer uit je website met de Website Review
Voel je dat jouw webteksten nog een stuk beter kunnen, en dat je nu kansen laat liggen om je business te laten groeien en écht impact te maken? Dan is de Zon in je copy Website Review ideaal voor jou.
Na deze supergrondige review van je webteksten weet je precies waar jij kansen en dus geld laat liggen. Je ontvangt van mij heldere feedback in de vorm van een uitgebreid actieplan, boordevol concrete verbetertips en tekstvoorstellen waarmee je je webteksten laat shinen. Heb je daarna nog vragen? Die stel je tijdens de copycoaching-sessie die bij de review is inbegrepen.
Hiermee heb je alle tools in handen om je webteksten direct aan te passen, zodat ze veel beter laten zien wie je bent, waar je voor staat en waarom jouw aanbod onmisbaar is voor je ideale klant. En dat ook overbrengen op een manier die bij je klant én bij jou past.
Zo wordt je website je állerbeste verkoper.
Hoe gaat dat dan, zo’n Website Review?
Je ontvangt vooraf van mij een aantal vragen over jou, je bedrijf, en je klant. Wat wil je bereiken en bij wie? Met jouw antwoorden zie ik extra goed waar het al goed gaat en waar het nog beter kan. Zo kan ik gerichte feedback geven en concrete tekstvoorstellen doen om je teksten te laten shinen.
Ik pak m’n loep en rode pen erbij 🔎
Ik review je webteksten grondig en kijk waar je kansen laat liggen. Waar kan het duidelijker? Waar kan het scherper? Ik let daarbij op heel veel dingen, waaronder:
- heldere boodschap > is je verhaal helder en snappen lezers meteen ‘what’s in it for them’?
- positionering en tone-of-voice > zien en voelen lezers direct waar jij voor staat?
- structuur > worden lezers je verhaal ingezogen door een duidelijke opbouw, een goeie titel en een duidelijke call-to-action?
- conversie > verleiden je teksten de lezer om in actie te komen?
- spelling en eventuele typvoutjes
Je krijgt een actieplan vol concrete suggesties
Alles waarvan ik denk ‘dat kan beter’ zet ik in een uitgebreid actieplan. In de vorm van lekker praktische tips en concrete tekstvoorstellen. Zodat je meteen aan de slag kunt met het aanpassen van je teksten, en daar ook zin in hebt!
Niet: “De call-to-action is onduidelijk”.
Maar wel: “Wat wil je het liefst dat de lezer doet? Inschrijven voor je nieuwsbrief? Met jou bellen? Je weggever downloaden? Ik zie dat je op pagina X verschillende call-to-actions gebruikt (oftewel: je hoopt op meerdere acties van je lezer). Dat geeft keuzestress en zorgt ervoor dat hij of zij juist niks doet. Probeer overal dezelfde c-t-a te gebruiken. Bij deze dienst verwacht ik dat c-t-a Y het beste resultaat zal opleveren: …”
Nog vragen? Bespreken we in een CopyCall
Heb je na het doornemen van het actieplan nog vragen, dan kun je die allemaal stellen in onze CopyCall.
Na deze online copycoachingsessie heb je alle tools in handen om je site aan te passen.
Wordt-ie eindelijk écht die steengoede verkoper die jouw bedrijf 24/7 enthousiast aanprijst bij de juiste klanten en zo je business laat groeien!
“Dank je wel Annelies, voor je scherpe feedback op de teksten, opbouw en inrichting van mijn website.”
Geert Kamps
MTBusiness (team)coach @ I-ken
En waarom moet ik jou dan per se hiervoor hebben?
Goed dat je het vraagt! Kan ik even opscheppen over mijn 13 jaar ervaring als marketing- en communicatiemanager én ruim 7 jaar ervaring als copywriter 😉
Zonder gekheid: ik ben al mijn hele carrière bezig met het schrijven van overtuigende teksten. Ik begon als webredacteur en later contentmanager in de B2C-wereld. Was vervolgens 13 jaar lang verantwoordelijk voor de marketing en communicatie in de (B2B) foodservicewereld. Daarna gooide ik het roer om en begon ik voor mezelf als freelance copywriter en eindredacteur. Vanuit mijn tekstbureau Sterkstaaltje schreef en verbeterde ik in de afgelopen 7 jaar duizenden webteksten, blogs, socialmediaposts, e-mailfunnels, klantcases, brochures en magazines.
Kortom, ik weet wat een tekst nodig heeft om raak te schieten. Om mensen in beweging te brengen. En ik zie snel en duidelijk waar een tekst nog veel beter kan. Ja, ook jóuw teksten. Durf je de uitdaging aan? 😇
Ga je nog vertellen wat het kost?
Of course, my dear.
Website Review
€949 excl. btw
Daarna weet je precies waar je kans en geld laat liggen met je website. En je hebt alle tools én de inspiratie in handen om van je site je beste verkoper te maken – 24 uur per dag, 7 dagen per week (en zonder dat-ie klaagt over z’n arbeidsvoorwaarden 😉).
“Wil je zeker zijn van een krachtige tekst die helemaal gericht is op jouw doelgroep? Dan raad ik Annelies zeker aan!”
Sanne Hellemans
PR en contentmarketeer @ Terberg Business Mobility
Antwoord op al je vragen
Of niet, maar dan moet je maar gewoon even mailen. Vind ik leuk.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Herschrijf je mijn webteksten helemaal?
Niet helemaal, nee. Maar wel bepaalde delen van je teksten. Wat ik doe is precies aangeven waar je tekst nog beter kan. Soms geef ik dat aan met een vraag, bijvoorbeeld als ik de achterliggende behoefte van de klant niet helder vind. Maar vaker geef ik je concrete tekstsuggesties die je 1-op-1 kan overnemen. Bijvoorbeeld: “Als je je header zó formuleert voelt je klant zich veel meer aangesproken: ….” (en dan doe ik een voorstel voor een andere header-tekst).
De Website Review is een mix van copycoaching en redigeren/herschrijven. En ik ben daarbij zo concreet mogelijk, zodat je daarna heel makkelijk zelf de laatste puntjes op de i kan zetten.
Kan ik ook 1 webtekst door je laten checken?
Jazeker kan dat! Of het nou om je homepage, je over-mij-pagina of een salespage gaat: als je twijfelt over de effectiviteit van een specifieke pagina, of als je vastloopt bij het schrijven ervan, dan heb ik speciaal voor jou de Copy Quickfix in de aanbieding. Daarin neem ik je tekst kritisch onder de loep, en we bespreken al je vragen en twijfels in een online copycoachingsessie. Daarna weet je precies hoe je je tekst kunt verbeteren, en kun je er met frisse moed weer verder aan schrijven.
Onze website heeft meer dan 50 pagina’s. Check je die allemaal heel grondig?
Voor de Website Review ga ik uit van 5 tot 8 pagina’s: Home, Over ons, Contact, een blogpagina en één of meerdere salespagina’s waarop je je aanbod verkoopt. Bij hele grote websites gaat het meestal om een groot aantal productpagina’s of om een groot aantal blogs. Ik kies er daaruit een paar die ik kritisch bekijk en van feedback voorzie. Jij mag natuurlijk ook zelf aangeven welke pagina’s het belangrijkst voor je zijn, bijvoorbeeld omdat die het meeste bezoekers aantrekken. Je zult zien dat veel feedback direct toepasbaar is op de andere pagina’s.
NIET VERWIJDEREN
Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.
Krijg ik mijn tekst dan vol emoji’s en flauwe grappen terug?
Nee hoor. Alleen als het bij jouw merk én je tekst past. Je geeft vooraf precies aan waar je met je bedrijf voor staat, en wat je uit wil stralen. Aan de hand van jouw merkwaarden, positionering, doelgroep en doelen ga ik met mijn vergrootglas door je webteksten heen. Ik kijk waar je boodschap duidelijker kan, hoe je je ideale klant goed aanspreekt, en waar je tekst meer personality, helderheid en overtuigingskracht kan gebruiken. In de tekstvoorstellen die ik je stuur, zorg ik dat de schrijfstijl goed bij jouw bedrijf aansluit. Of dat nou met of zonder emoji’s en woordgrapjes is.
Let je bij de Website Review ook op conversie en overtuigingstechnieken?
Zeker. Je webteksten moeten lekker lezen, maar ze moeten ook gewoon hun werk doen. Met 13 jaar ervaring als marketingmanager en 7 jaar als copywriter heb ik alle skills in huis om jouw webteksten zó te optimaliseren, dat jij je doelen ermee bereikt.
Maar… ik bouw geen ‘trucjes’ in. Ik zal je nooit adviseren om te bluffen over schaarste, of over early-bird-tarieven die steeds blijven gelden. Blijf geloofwaardig. (Kijk maar naar Soldaat van Oranje: echt níemand gelooft toch nog dat die ooit gaat stoppen?!)
Kijk je ook naar het design van mijn website?
Ik kijk er zeker naar, want het oog van je lezer wil ook wat. Als ik qua design dingen zie die in mijn ogen beter kunnen, neem ik dat dus zeker mee in m’n feedback. Maar da’s eigenlijk een extraatje. Want ik ben uiteindelijk geen grafisch ontwerper of webdesigner. Mijn expertise zit in de teksten, en daar focus ik dus ook op.