Blog
Over copywriting, contentmarketing, branding en #tekstenwaarjeblijvanwordt
Zeg maar dag tegen saaie teksten vol jargon en gebakken lucht
Tijd voor energieke copy en content die net zo sprankelt als jij en jouw bedrijf! Want ook zakelijke teksten mogen sprankelen. Laat de wereld maar zien hoe tof jouw bedrijf is! Hoe? In mijn blogs deel laat ik je zien hoe je zorgt voor zon in je copy. Én voor zon in je koppie, want het een kan niet zonder het ander. Met tips en tricks over copywriting, content, branding en mooie voorbeelden van #tekstenwaarjeblijvanwordt. O, en boekentips. Want boeken. ❤️

Waar ben je nieuwsgierig naar?
Je moet springen, anders kun je niet landen
Precies 13 jaar geleden deed ik het spannendste dat ik ooit heb gedaan. Ik sprong, samen met de duivel, uit een vliegtuig. En dat leverde me 2 wijze lessen voor het ondernemerschap op.
Deze 3 businessboeken verrasten mij het meest in 2022
In 2022 las ik ruim 50 boeken en toch werd mijn nog-te-lezen-boekenlijst alleen maar langer. So many books, so little time!
Is dat herkenbaar voor je? Lees dan welke businessboeken mij in 2022 het meest verrasten. Kun je daarmee beginnen 😉
Het mooiste cadeau van Sinterklaas
Sinterklaas bracht dit jaar wel een héél bijzonder cadeau voor mij mee! Op pakjesavond ging namelijk mijn nieuwe website live. En hemeltjelief, wat ben ik blij met dit cadeau! Want een cadeau, dat is het ❤️. 🎁 Een cadeau van Marloes die het design maakte en de...
Zon in de copy van Terberg Business Mobility
Terberg Business Mobility stapte in maart 2022 in mijn Zon in je content-traject. En dat terwijl ze eigenlijk een contentmarketeer zochten! Waarom kozen ze voor dit traject? En wat levert het ze op? Lees maar gauw verder, dan weet je het 😉
Hier zit het goud voor je contentmarketing
Lekker al je content uitbesteden aan een marketingbureau of een copywriter? Kan. Maar da's lang niet voor elk bedrijf de beste oplossing. Ik laat mijn klanten veel liever zélf hun content schrijven. Waarom? En hoe dan? Lees je hier.
Boeken waar ik blij van werd in mei 2022
In mei las ik 4 boeken, en hier lees je de recensies, waaronder 'Waarom vrouwen minder werken dan mannen'. Verplichte kost, wat mij betreft! En verder: Een thuis in Afrika, Kees de Jongen en Oorlogsdochter (lezen als je fan van Downton Abbey bent!)
Jouw woorden kunnen de wereld veranderen
Met je woorden creëer je sfeer. Roep je gevoel op. Zet je ze ten goede in, of ten kwade? Slinger je negatieve vibes de wereld in of positieve? Voed je angst, of liefde? Met jouw woorden kun je de wereld veranderen.
Heldere teksten? Niet nodig, want we zijn B2B
Wat is dat toch in de B2B-wereld? Waarom denken nog zóveel directeuren dat heldere teksten niet nodig zijn, 'omdat we B2B zijn' of 'omdat we een hoogopgeleide doelgroep hebben'? Ik vind daar wat van 😉
Deze beauties van boeken las ik in maart
In maart las ik niet superveel. Maar de boeken díe ik las waren echte beauties! Het boek They Ask, You Answer van Marcus Sheridan sprong erbovenuit. Must-read voor iedereen die iets met contentmarketing doet!
Op zoek naar meer zon in je copy? Dit kan ik voor je doen.

Zon in je webteksten
Laat je webteksten shinen met de Zon in je copy-review
Ik neem je website onder de loep en laat je precies zien waar het nóg beter kan. Je krijgt een uitgebreid rapport vol verbeterpunten en concrete tekstvoorstellen. Nog vragen? Die stel je in het uurtje copycoaching dat bij de review is inbegrepen. Kun je daarna weer vol energie verder.

Zon in je content
Samen aan je merk bouwen met ijzersterke content
In een traject van 4 maanden bouwen we samen aan je merk met ijzersterke teksten. Eerst bepalen we de strategie, en daarna maken we je merk elke week sterker via je copy en content. Jij schrijft, ik schaaf, schrap en optimaliseer je teksten tot ze recht in de roos schieten.

Zonnekanon
Een snelle boost bij pijn in je copy
Pijn in je copy en op zoek naar snelle verlichting? Omdat je vastloopt met je salespage of je mailings alleen maar uitschrijvers opleveren? Boek het Zonnekanon. In een uur 1:1 copycoaching weet je precies waar je kansen liggen en hoe je weer verder kunt. Én ik neem 1 tekst kritisch onder de loep.