Copycoachingtraject voor ondernemers

Laat je teksten shinen en word online net zo inspirerend als in het echt. Tijd om écht impact te gaan maken!

Met jouw aanbod maak je het leven van je klanten mooier, makkelijker, beter. Maar stralen je teksten dat ook uit?

Vertellen ze het juiste verhaal? Brengen ze jouw sprankelende energie perfect over? En brengen ze mensen in beweging? 

Of…. 

    • zijn je teksten saai en grijzemuizerig?
    • lukt het je niet om je boodschap duidelijk over te brengen in je teksten?
    • verdwijnen al je fijne vibes zodra je je verhaal op papier zet?
    • en scrolt iedereen je koop-knop voorbij zonder te klikken?

    “Na die ene LinkedIn-post kreeg ik meteen twee aanvragen voor talks én een aanvraag voor een nieuwe samenwerking!”

    Sheila Struyck
    Plant-forward chef-kok, spreker en columnist

    Met sterke copy & content zet je je merk in de spotlight

    Dat weet je. En dat wil je. En toch deel je vrij weinig op social media. Want pff, lastig. Je weet best wat je wil zeggen, maar dat ook zo opschrijven, ho maar! En ook je website laat niet goed zien wat jouw aanbod nou zo life changing maakt.
    Het gevolg?

    Copycrisis 1: Writer’s block

    • Je hebt je verhaal niet helder
    • Je vindt dat je niet goed kunt schrijven
    • Je bent bang om het niet goed te doen
    • … en deelt dus maar niks.

      Copycrisis 2: Je doet maar wat

      • Je post wel, maar zonder rode draad
      • Je wil graag professioneel overkomen en schrijft daarom heel formeel
      • Je post in een week 12 x vanwege inspiratie en daarna… krekels.
      • … wat allemaal afbreuk doet aan je merk.

      Allemaal begrijpelijk. Want niet iedere ondernemer is een geboren copywriter. En het ís ook gewoon spannend om je verhalen te delen.

      Uitbesteden dan maar?

      Kan. Wel duur, als je al je webteksten, blogs, social posts, offertes en nieuwsbrieven door een copywriter of tekstschrijver wil laten schrijven.

      Want als ondernemer heb je elke dag goeie teksten nodig. Zelf sterke, overtuigende teksten kunnen schrijven is dan een life skill. En geloof me, jij kan dat ook! Alle kennis waar jij je klant mee kan helpen zit in je hoofd… het lukt alleen (nog) niet om dat helder en consistent op papier te zetten. 

      Maar als je alles steeds uitbesteedt, leer je dat ook nooit…

      Dus wat nou als we het ánders aanpakken?

      “Je durft te zeggen waar het op staat, waar het beter kan en weet ook goed uit te leggen waarom. Waardoor ik anders naar mijn teksten ben gaan kijken en scherper durf te schrijven. Precies wat ik wilde!”

      Rosanne Prins-Boxum
      Businesscoach en NLP master @ Baas in Business

      Let me introduce to you…. het Copycoaching Traject!

      In dit 1 op 1 copycoachingtraject zetten we samen jouw (persoonlijke) merk in de volle zon met sterke teksten die bruisen van jouw energie. Eerst bepalen we de strategie en zorgen we voor een kraakhelder verhaal. Daarna maken we je merk elke week sterker via je copy en content. 

      Dat doen we op basis van coaching en co-creatie. Jij schrijft – onder mijn begeleiding – de basis; ik schaaf, schrap en optimaliseer je teksten tot ze recht in de roos schieten. (Hier let ik allemaal op). 

      Tijdens ons traject heb je mij als copycoach, communicatiestrateeg, brand manager, peace-of-mindgever én (eind)redacteur onder je speeddial-knop zitten.

      Doei onzekerheid, writer’s block en saaie teksten. Hallo vol vertrouwen sterke teksten schrijven en delen! 

      Annelies op strand met boek

      Leuk Annelies, maar waarom moet ik jou hiervoor hebben?

      Goed dat je het vraagt! Kan ik even opscheppen over mijn 13 jaar ervaring als marketing- en communicatiemanager én bijna 7 jaar ervaring als copywriter 😉

      Zonder gekheid: ik schrijf al mijn hele carrière teksten die mensen in beweging brengen. Eerst 3 jaar als contentmanager in de B2C-wereld. Daarna 13 jaar als marketing- en communicatiemanager in de (B2B) foodservicewereld. En in de afgelopen 8 jaar schreef en verbeterde ik als freelance copywriter en eindredacteur duizenden webteksten, blogs, socialmediaposts, e-mailfunnels, klantcases, brochures en magazines.

      Ik weet dus wat een tekst nodig heeft om raak te schieten. Om mensen in beweging te brengen. Om positieve impact te maken. En ik zie snel waar een tekst nog beter kan. Ja, ook  jóuw tekst. Durf je de uitdaging aan? 😇

      Wat gaan we precies doen dan?

      We beginnen met een belletje om kennis te maken. Hebben we een klik? Krijgen we energie van elkaar? Zijn we er allebei van overtuigd dat onze samenwerking bijdraagt aan een sterk merk? Als het antwoord op deze vragen ja is, plannen we onze eerste date (niks onfatsoenlijks hoor, zie stap 1 hieronder 😉).

      Strategiedag

      We trappen af met een live strategiedag. Ik wil alles weten over jou en je bedrijf. Je visie, missie, kernwaarden, positionering, ideale klant, concurrenten, tone of voice… ik vraag je álles (behalve je pincode 😉). Na de lunch – ik trakteer – zoomen we in op de strategie voor je contentmarketing.

      Merkfundament

      Alles wat we die dag bespreken werk ik uit in een merkfundament. Dat wordt de basis van onze samenwerking en de leidraad voor al je teksten. Waar sta je voor? Wat wil je bereiken? Bij wie? Hoe zetten we je merk in de spotlight? Welke content ga je delen? In welke tone of voice? Via welke kanalen?

      Contentplanning

      Je weet nu welke content je gaat delen via welke kanalen. Tijd om te gaan plannen! Je krijgt van mij een template waarin je je content makkelijk zelf inplant. Een houvast om op een structurele manier je plek in de spotlight te pakken én een stok achter de deur. Want ik hou je er wel aan 😇

      Tekstchecks inclusief schrijftraining

      Strategie en planning klaar? Schrijven maar! Jij levert iedere week teksten aan, die ik binnen 48 uur optimaliseer. Geen zorgen meer of het wel goed genoeg is. En ik leg precies uit wat ik aanpas en waarom, zodat je schrijfskills iedere week sterker worden.

      Tweewekelijkse copycoaching

      Iedere 2 weken hebben we een online copycoachsessie. We bespreken hoe het gaat en welke resultaten je ziet. Wat gaat goed, wat vind je nog lastig? Vervolgens kijken we vooruit. We brainstormen over welke content nodig is, zodat jij daarna weer vol vertrouwen kunt knallen met je copy.

      Coming soon...

      Binnenkort in het traject: de Copy Academy! Een uitgebreide kennisbank die jou helpt een betere copywriter te worden. Vol tips en tricks, zodat je 24/7 kunt opzoeken hoe je dat slim aanpakt: een webtekst, blog, post of mailfunnel schrijven, of van dat verrekte writer’s block afkomen.

      Zij waren je voor

      “Annelies heeft een sprankelende persoonlijkheid en dat zie je terug in de teksten”

      Deborah Cabau
      Business astroloog voor topondernemers

      “Je voelt precies aan wat bij mij past én wat de wereld nodig heeft om mij te vinden”

      Shirley de Waal
      Therapeut @ Waalwijz

      “Naast de fouten die ze opspoorde gaf ze ook SEO-tips en op die manier heb ik heel wat verbeteringen kunnen doorvoeren”

      Ruşen Karacay
      Eindbaas @ Route 71

      Zijn we een match? 

      Wel als je met jouw bedrijf de wereld ’n beetje zonniger wil maken en daarom… 

      • aan een sterk merk wil bouwen dat klanten aantrekt als een magneet
      • weet dat je daar sterke en sprankelende teksten voor nodig hebt 
      • zelf die teksten wil leren schrijven, want copywriting is een life hack voor ondernemers  
      • erop wil vertrouwen dat elke tekst spot-on is en mensen in beweging brengt
      • zodat je die positieve impact kan maken waar je al jaren van droomt.
      Gifje van The Voice - jurylid wijst naar je: dit gaat over jou, kanjer!

      Waar let je dan allemaal op?

      Als ik je teksten optimaliseer, let ik op een heleboel dingen! Onder andere op:

      • heldere boodschap > is je verhaal helder en snappen lezers meteen ‘what’s in it for them’?
      • positionering en tone-of-voice > zien en voelen lezers direct waar jij voor staat?
      • structuur > worden lezers je verhaal ingezogen door een duidelijke opbouw, een goeie titel en een duidelijke call-to-action?
      • spelling en eventuele typvoutjes 
      • conversie > verleiden je teksten de lezer om in actie te komen?

      Jouw kracht is om mensen die hun eigen merk zijn, heel duidelijk te maken: dit is de kern van je boodschap. Je haalt de ruis eraf. Je bent echt mijn brand manager. Mensen weten nu wat ik doe, en daardoor doe ik nu precies de dingen die ik leuk vind.

      Sheila Struyck
      Plant-forward chef-kok, spreker en columnist

      Klinkt goed. Vertel maar gauw wat dat kost.

      Wil je mij 3 of 6 maanden lang als sparringpartner, copycoach, brand manager en copywriter aan je zijde? Zodat je je verhaal kraakhelder krijgt en dit leert doorvertalen in sterke, sprankelende teksten? Dan is dit je investering:

      3 maanden zon

      3 maanden samen knallen met je copy: je verhaal helder, strategie on point en shinen maar met die teksten. 

      Dit is inclusief:

      • Live strategiedag, inclusief lunch, koffie, thee en fris (wijn mag ook 😉)  
      • Merkfundament: praktisch strategiedocument als basis voor al je toekomstige teksten
      • Handig template om je content te plannen 
      • Tweewekelijkse 1:1 copycoachingsessie  
      • Schrijftraining en tekstchecks binnen 48 uur  

      €1590 per maand excl. btw
      (of €4470 als je in 1x betaalt)

      6 maanden zon

      In 6 maanden geven we met sterke, sprankelende teksten jouw merk een plek in de spotlight. Time for impact!  

      Dit is inclusief:

      • Live strategiedag, inclusief lunch, koffie, thee en fris (wijn mag ook  😉)  
      • Merkfundament: praktisch strategiedocument als basis voor al je toekomstige teksten
      • Handig template om je content te plannen 
      • Tweewekelijkse 1:1 copycoachingsessie  
      • Schrijftraining en tekstchecks binnen 48 uur

      €1425 per maand excl. btw
      (of €7950 als je in 1x betaalt)

      Annelies gooit pennen feestelijk in de lucht

      En wat levert me dat dan op? 

      IJzersterke teksten en veel meer impact. But there’s more.

      • Heldere strategie > zodat je consistent aan je merk bouwt
      • Een sterk merk dat klanten aantrekt als een magneet
      • Betere copywritingskills > via de praktische schrijftraining aan de hand van je eigen teksten  
      • Vertrouwen > je wéét dat het goed komt met een sparringpartner, coach én copywriter onder speeddial 
      • Focus > door een duidelijke strategie en mij als accountability-partner ligt er eindelijk focus op je content
      • Rust > je kunt erop vertrouwen dat je content ráák is en positief bijdraagt aan je merk
      • Groei > met een duidelijke strategie en betere copy groeit zowel je bedrijf als je zelfvertrouwen 

      Ho ho, ik heb eerst nog wel wat vragen!

      Fair enough! Misschien staat het antwoord hieronder al. Niet? Mail me dan even. Vind ik leuk.

      NIET VERWIJDEREN

      Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

      Zorg je ook voor afbeeldingen en video’s? Of alleen voor de teksten?

      Voor het maken van afbeeldingen of video’s ben ik niet je beste keuze. Maar ik kén wel mensen die daar knettergoed in zijn. Koppel ik je met liefde aan.

      De focus van het Zon in je copy-traject ligt echt op het laten shinen van je teksten. Ik zorg dat je iedere week beter wordt in het schrijven van sterke teksten die lekker leesbaar, foutloos, converterend en volledig on brand zijn. Dáár zit mijn toegevoegde waarde na 16 jaar content- en marketingmanagement in B2B en B2C en 7 jaar copywriterschap.

      Kan ik het schrijven van mijn teksten ook volledig aan je uitbesteden?

      In de afgelopen jaren heb ik als copywriter talloze webpagina’s, blogs, nieuwsbrieven en socialmediateksten geschreven, maar dat doe ik op dit moment niet meer. Enerzijds omdat ik maar 24 uur in een dag heb (en een gezin). En als ik voor één bedrijf alle teksten schrijf, zit mijn week haast vol. Anderzijds: goed kunnen schrijven is een life hack voor ondernemers. Teksten heb je elke dag nodig en je leven wordt écht leuker als je hier zelf goed in wordt. Ik kan je daarom veel beter helpen als je de basistekst schrijft, en ik die vervolgens laat shinen. Jij zorgt voor de inhoud, ik zorg voor de vorm. Op die manier kunnen we samen meer en betere copy & content produceren. Precies wat je nodig hebt om impact te maken. 

      Wat is het voordeel van jouw werkwijze t.o.v. het uitbesteden van onze teksten?

      Jij zorgt voor de juiste inhoud, ik zorg voor de perfecte vorm. Dat is het uitgangspunt van mijn werkwijze. Het grote voordeel is dat jij hierdoor steeds beter leert schrijven. En daar heb je als ondernemer elke dag profijt van. Of je nou een nieuwe salespage nodig hebt of een aantal social posts. Zelfs voor video’s heb je sterke teksten nodig! Fijn dus als je dit zelf goed kan (al dan niet met een beetje hulp van mij).

      Bovendien: jij weet alles van de inhoud. Jij bent de expert. Je weet precies welke vragen je klanten stellen. Wat hun behoeftes zijn. Hun verlangens. Hun uitdagingen. En wat ze nodig hebben om in beweging te komen. Schrijf het allemaal maar op. Dan poets ik je tekst zó op dat je klanten aantrekt als een magneet 🧲

      Kan ik alle teksten insturen die ik wil?

      Ik heb ruim 20 jaar ervaring met alle soorten zakelijke teksten: webteksten, blogs, nieuwsbrieven, funnels, salespages, persberichten, social posts, magazines en tenders. En die mag je allemaal insturen in dit traject. 

      Maar let op: ik kan niet wekelijks complete websites, magazines of andere lange documenten voor je checken. Ik ga uit van gemiddeld 1-3 teksten per week. De ene week iets meer, de andere week iets minder, daar doe ik niet moeilijk over. En het maakt ook niet uit of dat 2 blogs zijn, 1 salespage of 3 social posts. Wil je een groter document of je hele website in één keer laten optimaliseren? Dan overleggen we samen hoe we dat het beste in kunnen passen. 

      NIET VERWIJDEREN

      Your content goes here. Edit or remove this text inline or in the module Content settings. You can also style every aspect of this content in the module Design settings and even apply custom CSS to this text in the module Advanced settings.

      Kun jij mijn content ook publiceren en mijn socialmediakanalen beheren?

      Het publiceren, reageren en analyseren van je content ligt bij jouzelf. Zeker het reageren op reacties op jouw content vind ik iets wat je als ondernemer beter zelf kunt doen. Het levert zúlke mooie kansen op om met potentiële klanten in contact te komen. Én het geeft je vaak weer volop nieuwe contentideeën. Wel denk ik graag met je mee over hoe je dit werk zo moeiteloos mogelijk kunt maken. En in onze tweewekelijke coachingsessies analyseren we samen welke content goed gewerkt heeft, en wat we daarvan kunnen leren voor de komende periode. Kortom: de uitvoering blijft jouw verantwoordelijkheid, maar ik denk wél graag met je mee over de manier waarop je dit zo efficiënt mogelijk doet.

      Stop je mijn teksten net zo vol grapjes, gifjes en emoji’s als je eigen teksten?

      Nou… als het even kan! 😉

      Nee hoor. Dat doe ik alleen als het bij jouw (persoonlijke) merk én het doel van je teksten past. Tijdens de strategiedag bespreken we precies waar je merk voor staat, en komen o.a. je positionering en de tone of voice aan bod. Passen daar woordgrapjes en emoji’s bij? Prima. Zo niet, ook prima. Ik zorg er altijd voor dat de schrijfstijl perfect bij jou past en consistent is.

      Herschrijf je mijn teksten helemaal?

      In principe niet, nee. Soms herschrijf ik wel delen van een tekst, maar alleen als dat nodig is. Wat ik doe is precies aangeven waar de tekst nog beter kan. Soms geef ik dat aan met een vraag, bijvoorbeeld als ik de achterliggende behoefte van de klant niet helder vind, of als ik niet goed begrijp wat je wil overbrengen in je verhaal. En soms geef ik een concrete tekstsuggestie die je 1-op-1 kan overnemen. Je krijgt een mix van copycoaching en redigeren / herschrijven. En ik ben daarbij zo concreet mogelijk, zodat je daarna heel makkelijk zelf de laatste puntjes op de i kan zetten. 

      Wat nou als het zó goed bevalt dat ik langer wil samenwerken?

      Dat kan natuurlijk. Je bent niks verplicht, maar als de samenwerking van beide kanten goed bevalt kunnen we na afloop van onze samenwerking altijd besluiten om te verlengen. In de laatste maand bespreken we of de samenwerking naar wens is verlopen. En we bespreken of je mij nog wat langer onder de speeddial-knop wil hebben, of dat je contentcreatie- en copywritingskills zodanig zijn gegroeid dat je vanaf nu vol vertrouwen alle teksten zelf schrijft.

      In de spotlight met sterke, sprankelende teksten? Teken hier.

      Nee hoor, no worries 😉. Eerst eens even bellen en kijken of we een match zijn. Laat me weten wie je bent en waar je tegenaan loopt bij het schrijven. Dan neem ik contact met je op.