“Ik kan niet al je content voor je schrijven”, biechtte ik op.
“Dat doe ik nog maar voor een zeer beperkt aantal klanten. Enerzijds omdat mijn agenda het niet meer toelaat. Anderzijds – nog veel belangrijker – omdat ik je op een andere manier beter kan helpen.
Want jij en je collega’s zijn de experts. Jullie weten precies welke vragen klanten stellen. Wat hun behoeftes zijn. Hun verlangens. Hun uitdagingen. En hun drempels om géén klant te worden. En juist dáár zit het goud voor je contentmarketing.
Dus ik wil dat jullie je eigen content schrijven.
Ja, ook die collega’s die denken dat ze niet kunnen schrijven.
Jullie zetten het verhaal dat verteld moet worden op papier. En dan zorg ik er daarna voor dat het ijzersterke teksten worden.
- Aantrekkelijke social posts die mensen graag lezen
- Sterke blogs die meerwaarde hebben voor je ideale klant
- Mailings die je (potentiële) klant wél graag opent, leest en erop doorklikt
- Webteksten die leads en klanten opleveren
Kortom, copy en content die zijn doel raakt. Jóuw doel.
Of dat nou brand awareness, meer aanmeldingen voor je webinar, meer downloads van je e-book, of direct meer omzet is.”
Mijn gesprekspartner hoefde er niet lang over na te denken.
Dat wilde hij wel. Als marketingmanager met een onderbezet team en de wens om veel meer en vooral betere content te maken, zag hij meteen de toegevoegde waarde van deze werkwijze ten opzichte van het volledig uitbesteden van het schrijven van alle copy en content.
“Dat zou ons wel eens enórm veel tijd kunnen schelen”, zei hij enthousiast.
(Als je nu denkt: hoe kan het nou tijd ópleveren als je zelf schrijft? Lees nog even verder, kom ik zo op ????).
Hij voelde meteen: er werken genoeg vakexperts in ons bedrijf die álles weten over het bedrijf, de producten en – nog véél belangrijker – over de uitdagingen van onze klanten. “Ze weten er enorm veel over, maar ze kunnen niet zo goed schrijven. Of in ieder geval, dat dénken ze.”
Jep, I know! Want dit geldt voor heel veel mensen. Ze barsten van de kennis en de verhalen, maar missen het vertrouwen om hun eigen content de wereld in te slingeren. En dit is dus precies waarom ik mijn aanbod heb omgegooid.
Als je zóveel kennis in huis hebt, is het eigenlijk zonde om het maken van je content en het schrijven van je verhalen uit te besteden.
Het goed briefen van een copywriter kost namelijk óók tijd. (Sorry voor jou als je hoopte dat je gewoon een onderwerp over de schutting kon gooien, geld kon betalen en dan een ijzersterk blog terug zou krijgen – it ain’t gonna happen ????).
De copywriter heeft een goede, inhoudelijke briefing nodig, en vaak wil hij of zij je collega’s dan ook nog interviewen om de ontbrekende informatie aan te vullen. Als je een goeie copywriter hebt uitgezocht, levert je dat fantastische content op. En soms is dat ook zeker de beste oplossing.
Maar niet altijd. En niet voor iedereen.
Denk er gewoon eens over na: wat als jij (of je team) zélf de basis op papier zet?
Zonder je zorgen te hoeven maken over de juiste vorm, een pakkende titel, een verleidelijke call-to-action en suffe spelfouten, omdat je weet dat ik dat stuk helemaal voor mijn rekening neem.
Wat als jij ‘gewoon’ opschrijft wat je te vertellen hebt, en er daarna volledig op kunt vertrouwen dat je teksten:
- positief bijdragen aan je merk
- waarde hebben voor je (potentiële) klanten
- lekker leesbaar zijn (en dus gelezen worden ????)
- dezelfde hoge kwaliteit hebben als je fantastische dienstverlening
- én lekker converteren (oftewel: zorgen voor meer leads en omzet?
Klinkt lekker, toch?
Klinkt dit als een perfecte oplossing voor jouw team om meer en betere content te creëren? Stuur me dan een berichtje. Kijken we samen hoe we jouw merk vol in de spotlight kunnen zetten met supersterke copy en content.