In maart las ik niet superveel. Maar de boeken díe ik las waren echte beauties! De eerste twee waren net als in februari tips van Digna Brand. Niet per se boeken waar ik nou echt vrolijk van werd, maar toch allebei prachtig. Het derde boek dat ik uitlas was een steengoed boek over contentmarketing: They Ask, You Answer van Marcus Sheridan.
Hard Land – Benedict Wells
Sinds ik Het einde van de eenzaamheid las, ben ik fan van Benedict Wells. En ook Hard Land is prachtig (hoewel ik stiekem vond dat het niet kon tippen aan dat eerste boek). Je leest het verhaal van Sam, een 15-jarige puber in een troosteloos Amerikaans stadje, met een nog troostelozere gezinssituatie. Zijn moeder is ernstig ziek, zijn werkloze vader zegt geen woord, en zijn oudere zus is het huis al lange tijd geleden ontvlucht. Sam leeft een soort zombie-bestaan, tótdat hij een vakantiebaantje neemt in een oude bioscoop. Hij krijgt een paar vrienden, wordt verliefd, en viert het leven tijdens een magische zomer. Tot zijn moeder overlijdt en Sam wordt gedwongen om volwassen te worden. Geen supervrolijk maar wel een mooi boek: een echte coming-of-age roman die me een beetje deed denken aan Stand by Me, en die ik ooit nog wel eens verfilmd zie worden.
Ik ben een eiland – Tamsin Calidas
Ik wil geen goud met deze vrouw ruilen, maar ik ben wel vét onder de indruk van haar veerkracht. Ik ben een eiland gaat over een stel dat hun jachtige leventje in Londen gedag zwaait en een bouwval koopt op een afgelegen Schots eiland om daar schapen te gaan fokken. Klinkt superidyllisch, right?
Nou, dat is het dus niet. De gesloten eilandbevolking zit bepaald niet op ze te wachten, het kind waarnaar ze verlangen komt niet, het weer is vaak slecht, hun huis blijft bouwvallig, en uiteindelijk loopt hun huwelijk loopt op de klippen. En dat is nog maar het begin van de ellende. (Ik zei al dat ik niet wilde ruilen…).
Maar voor je denkt: wat een ellendig boek, dat hoef ik niet te lezen; dit rauwe verhaal biedt ook hoop. Het boek ontpopt zich uiteindelijk tot een ode aan de natuur en aan het diepste overlevingsinstinct van de mens.
Wil je dit boek ook lezen? Koop het hier of leen het bij de bieb, zoals ik deed.
They Ask, You Answer – Marcus Sheridan
Dit is echt een must-read voor iedereen die iets met contentmarketing doet. En wat mij betreft óók voor bedrijven die met waardevolle, eerlijke content aan hun merk willen bouwen. Ik ga hier nog een uitgebreide recensie van schrijven, maar de kernboodschap deel ik vast: wil je aan je merk bouwen en je business laten groeien door middel van contentmarketing? Geef dan (eerlijk!) antwoord op de vragen die je klanten en prospects aan je stellen. En ja, dat betekent óók eerlijk zijn over je prijzen en je concurrentie. Spannend? Zeker! De moeite waard? HELL YEAH!
Kun je niet wachten op de uitgebreide recensie? Bestel hem dan vast*.
Écht de moeite waard, dat beloof ik je!