Waarom ik mijn nieuwe merknaam deelde vóórdat ik daar klaar voor was

13 apr 2022 | Marketing, Persoonlijk

Een paar weken geleden kondigde ik aan dat ik dit jaar mijn bedrijf ga rebranden. Van Sterkstaaltje naar Zon in je Copy. En dat terwijl ik werkelijk álles nog in gang moet zetten om dit merk in de wereld te slingeren! Waarom deed ik dat nu al? Om 4 redenen. En omdat ik vermoed dat die voor veel mensen herkenbaar zijn, schreef ik er een blog over.

1. Een knoop doorhakken geeft heel veel energie

En met die energie roste ik in een paar minuten de post uit mijn toetsenbord waarin ik de rebranding aankondigde. En die ik dezelfde dag nog deelde. Had ik dat niet gedaan, dan was dit geen post geworden maar als ruwe tekstflard tussen de andere honderd flarden, losse-flodder-posts en goeie ingevingen in mijn Evernote-app beland.

2. Dan kan ik niet meer terug

I know me. Als ik het alleen in mijn hoofd laat rondzoemen, blijf ik stiekem altijd nadenken over een nog bigger, better idea. Een keertje scrollen door mijn Evernote-notities vol leuke concepten en ‘ideeën voor ooit’ en ik begin weer te twijfelen: is dat niet een nóg betere richting? Dus: out in the open ermee, kun jij me accountable houden ????

3. Ik voorkom dat ik het te groot maak

Mijn hoofd heeft kleine stapjes nodig. En mijn natuurlijke neiging is om alles groots aan te pakken. En 100 procent goed, want stel je voor dat het niet perfect is. Dat gaat dan ongeveer zo in mijn hoofd:

Mindmap van alle gedachten bij een rebrandingAfijn, je snapt: als je zo denkt gebeurt er nooit wat. Maar nu kan ik niet meer terug. Ik ben gewoon begonnen. En ik bekijk bij elk drempeltje wel gewoon hoe ik daar het beste overheen kan stappen. Of sjezen.

4. Het geeft richting aan mijn eigen content

Door te kiezen voor een nieuw merk, kies ik er ook voor om een bepaald type content te gaan schrijven. En andere dingen los te laten. Door het nu vast te vertellen, kan ik er ook lekker over gaan praten. Over de kracht van positieve teksten. Over hoe belangrijk zon in je copy is. Over hoe je dat dan precies doet, en hoe ik je daarbij help. En daarnaast geeft het me ook de kans om het hele proces van rebranden met je te delen. Want het is niet morgen klaar. En er liggen nog heel wat drempeltjes op de route.

Dat kan ik allemaal lekker onzichtbaar achter de schermen zelf uitvogelen. Maar ik kan er ook over delen. Want bouwen aan een merk, en dat merk met sterke copy en content laten shinen, zodat je business gaat groeien, dát is waar ik mijn klanten mee help. Door dit proces met je te delen, kan ik zelf de talk walken. Showen not tellen. Inspiratie geven aan bedrijven en ondernemers die óók graag hun merk beter in de spotlight willen zetten. Met ijzersterke copy en content.

En rebranding al helemaal op orde of niet, daarvoor kun je gewoon nu al bij me terecht.
You know where to find me ????.

Je las een blog van mij, Annelies. (Wie?!)

Copycoach, communicatiestrateeg en flauwe-woordgrapjes-lover. Tovert je saaie of moeilijke teksten om in #tekstenwaarjeblijvanwordt, want saaie teksten zijn er al genoeg. En daar wordt geen mens én geen merk beter van. Dus wil jij je teksten meer laten shinen? Mail me!

Claartje blij door zakelijk tekenen

Hi, ik ben Annelies

Copycoach, communicatiestrateeg en (eind)redacteur voor bedrijven die online net zo inspirerend willen zijn als in het echt, zodat ze de allerleukste klanten en sollicitanten aantrekken.

Lees je gewoon lekker verder?

Boekentips

Deze boeken las ik in april

Ik deel graag over boeken waar ik blij van werd. Maar in april las ik er ook een paar met thema's als erfelijke alzheimer en kindermishandeling. Niks vrolijks aan, maar tóch aanraders.

Persoonlijk

Taalnazi of gebrek aan modegevoel?

Mode. Ik ben er niet zo goed in. Als iets net in de mode komt, vind ik het meestal lelijk. Tegen de tijd dat het weer uit de mode raakt, denk ik: hmm… zal ik het dan toch maar eens proberen? Heb ik misschien ook met taal...? Of ben ik gewoon een ouderwetse taalnazi? ????

Boekentips

Deze boeken las ik tijdens mijn vakantie

Vakantie is voor mij hét moment om even grandioos boeken te bingen. Dat lukte dit jaar ook weer best aardig, ook al waren we met 9 man op vakantie en gingen alle avonden 'op' aan spelletjes en wijntjes drinken. Maar overdag… bij het zwembad… ja, daar genoot ik met...

Boekentips

Recensie – Wen er maar aan

Als je keihard wil lachen, moet je dit boek van Maike Meijer lezen (je kent haar misschien wel van Toren C). Met teksten als 'zo'n honger dat ik kwijlend naar mijn flosdraad kijk of er nog iets aanhangt wat ik kan verorberen' en met tekeningen erbij die minstens zo hilarisch zijn. Lezen hoor!

Boekentips

Recensie – Mam, ik bel je zo terug

“Mam, ik bel je zo terug”. Hoe vaak heb ik dat zelf niet tegen mijn moeder gezegd? Maar in het geval van Nadine was het de laatste zin ooit die ze tegen haar moeder zei. Een paar minuten later was ze dood. Vermoord door haar ex. Ik las het boek om te lezen hoe het zover kon komen en welke impact het had op het leven van haar familie. Zeer indrukwekkend!

Boekentips

Recensie – De verwarde cavia

Ik ben fan van Paulien Cornelisse. Als ik haar zie moet ik al lachen, ze praat zo heerlijk onderkoeld. Ook haar boeken vind ik enorm grappig, en dan met name Taal is zeg maar echt mijn ding. Ik was dus ook erg benieuwd naar De verwarde cavia. De titel klonk mij wel wat bizar in de oren. Net als het plot: een cavia die op de afdeling communicatie werkt?! Lees hier of dit boek zo leuk was als ik hoopte.

Persoonlijk Schrijftips

Typfouten, spelfouten, grapjes en augurken

Ik spotte een grappige taalfout, schreef er een post over en haalde me daarmee een hoop zuurpruimen en augurken op de hals. Het was namelijk geen taalfout en hoe belachelijk was het dat ik dat als tekstschrijver niet wist?? Zo werd een grappige post ineens een uitgebreid blog. Lees je hier.

Boekentips
Foto van een man tegen een gele achtergrond, met een paars boek voor zijn neus.

Recensie – Angstige mensen

Heel anders dan alles wat ik ooit eerder las, maar wat een heerlijk boek was dit! Grappig, ontroerend, frustrerend, nieuwsgierigmakend, kippenvelgevend, vol prachtige taalvondsten en bizarre plotwendingen … this book has it all 💛

Marketing

Hier zit het goud voor je contentmarketing

Lekker al je content uitbesteden aan een marketingbureau of een copywriter? Kan. Maar da's lang niet voor elk bedrijf de beste oplossing. Ik laat mijn klanten veel liever zélf hun content schrijven. Waarom? En hoe dan? Lees je hier.

Boekentips
Sfeerfoto van een stapeltje boeken voor een blauwe muur

Boekentips – februari 2024

Deze boeken las ik in februari.
Niet zo'n mooi lang lijstje als in januari, maar ja, toen had ik een week kerstvakantie. Maar ik las wél een paar prachtige boeken, dus lees toch maar even verder 😇