Waarom ik mijn nieuwe merknaam deelde vóórdat ik daar klaar voor was

13 apr 2022 | Marketing, Persoonlijk

Een paar weken geleden kondigde ik aan dat ik dit jaar mijn bedrijf ga rebranden. Van Sterkstaaltje naar Zon in je Copy. En dat terwijl ik werkelijk álles nog in gang moet zetten om dit merk in de wereld te slingeren! Waarom deed ik dat nu al? Om 4 redenen. En omdat ik vermoed dat die voor veel mensen herkenbaar zijn, schreef ik er een blog over.

1. Een knoop doorhakken geeft heel veel energie

En met die energie roste ik in een paar minuten de post uit mijn toetsenbord waarin ik de rebranding aankondigde. En die ik dezelfde dag nog deelde. Had ik dat niet gedaan, dan was dit geen post geworden maar als ruwe tekstflard tussen de andere honderd flarden, losse-flodder-posts en goeie ingevingen in mijn Evernote-app beland.

2. Dan kan ik niet meer terug

I know me. Als ik het alleen in mijn hoofd laat rondzoemen, blijf ik stiekem altijd nadenken over een nog bigger, better idea. Een keertje scrollen door mijn Evernote-notities vol leuke concepten en ‘ideeën voor ooit’ en ik begin weer te twijfelen: is dat niet een nóg betere richting? Dus: out in the open ermee, kun jij me accountable houden ????

3. Ik voorkom dat ik het te groot maak

Mijn hoofd heeft kleine stapjes nodig. En mijn natuurlijke neiging is om alles groots aan te pakken. En 100 procent goed, want stel je voor dat het niet perfect is. Dat gaat dan ongeveer zo in mijn hoofd:

Mindmap van alle gedachten bij een rebrandingAfijn, je snapt: als je zo denkt gebeurt er nooit wat. Maar nu kan ik niet meer terug. Ik ben gewoon begonnen. En ik bekijk bij elk drempeltje wel gewoon hoe ik daar het beste overheen kan stappen. Of sjezen.

4. Het geeft richting aan mijn eigen content

Door te kiezen voor een nieuw merk, kies ik er ook voor om een bepaald type content te gaan schrijven. En andere dingen los te laten. Door het nu vast te vertellen, kan ik er ook lekker over gaan praten. Over de kracht van positieve teksten. Over hoe belangrijk zon in je copy is. Over hoe je dat dan precies doet, en hoe ik je daarbij help. En daarnaast geeft het me ook de kans om het hele proces van rebranden met je te delen. Want het is niet morgen klaar. En er liggen nog heel wat drempeltjes op de route.

Dat kan ik allemaal lekker onzichtbaar achter de schermen zelf uitvogelen. Maar ik kan er ook over delen. Want bouwen aan een merk, en dat merk met sterke copy en content laten shinen, zodat je business gaat groeien, dát is waar ik mijn klanten mee help. Door dit proces met je te delen, kan ik zelf de talk walken. Showen not tellen. Inspiratie geven aan bedrijven en ondernemers die óók graag hun merk beter in de spotlight willen zetten. Met ijzersterke copy en content.

En rebranding al helemaal op orde of niet, daarvoor kun je gewoon nu al bij me terecht.
You know where to find me ????.

Je las een blog van mij, Annelies. (Wie?!)

Copycoach, communicatiestrateeg en flauwe-woordgrapjes-lover. Tovert je saaie of moeilijke teksten om in #tekstenwaarjeblijvanwordt, want saaie teksten zijn er al genoeg. En daar wordt geen mens én geen merk beter van. Dus wil jij je teksten meer laten shinen? Mail me!

Claartje blij door zakelijk tekenen

Hi, ik ben Annelies

Copycoach, communicatiestrateeg en (eind)redacteur voor bedrijven die online net zo inspirerend willen zijn als in het echt, zodat ze de allerleukste klanten en sollicitanten aantrekken.

Lees je gewoon lekker verder?

Boekentips

Recensie – Selma

De ondertitel van het boek Selma van Carolijn Visser trok meteen mijn aandacht: Aan Hitler ontsnapt, gevangene van Mao. Hoeveel tegenslag kun je hebben in je leven? Het boek won in 2017 de Libris Geschiedenis Prijs, dus dit moest natuurlijk gelezen worden.

0

Marketing Schrijftips
Afbeelding van Wally - het mannetje met z'n streepjestrui en mutsje dat je moest zoeken op elke pagina in je zoekboek

Wijze lessen van Wally

Wat heeft Wally - dat manneke met z'n muts en streepjestrui dat zich verstopte op elke pagina in je zoekboek - met marketing te maken? Best veel. Ontdek hier de 3 wijze lessen van Wally.

0

Boekentips Marketing Zonnige teksten

Boeken die ik verslond in februari

Aangezien er nog ruim 300 ‘gewone’ leesboeken op mijn tbr-lijst staan en bijna 150 businessboeken, probeer ik m’n leestempo weer wat op te voeren. In februari las ik 4 boeken. Waaronder een onwijze must-read voor contentmarketeers én een boek met de allerprachtigste vervloekingen #zinnenliefde

0

Boekentips

Recensie – Het meisje dat verdween

“Ik word bang van de titel van jouw boek,” zei mijn dochter. En terecht. Wat een horror moet het zijn, als je dochtertje zomaar verdwijnt. De dochter die je probeert te redden, maar die verraden wordt en moederziel alleen aan de nazi’s wordt overgedragen. Waargebeurd en afschuwelijk verhaal, maar wel een absolute aanrader om dit boek te lezen.

0

Boekentips
Sfeerbeeld bij blog over boekentips - Je ziet een stapeltje boeken op het strand liggen.

So many books, so little time

Er zijn meer mooie boeken geschreven dan je óóit kunt lezen in de (hopelijk) 100 jaar die je op de wereld bent. Daarom deel ik hier vanaf nu weer vaker mijn mening over de boeken die ik las. Zodat jij de pareltjes eruit kan vissen en de tegenvallers lekker kunt overslaan 😉.

0

Boekentips

Deze boeken las ik in april

Ik deel graag over boeken waar ik blij van werd. Maar in april las ik er ook een paar met thema's als erfelijke alzheimer en kindermishandeling. Niks vrolijks aan, maar tóch aanraders.

0

Boekentips

Recensie – Ik kan er nét niet bij

Drie keer was ik zwanger. En drie keer maakte ik me flink zorgen of het kindje wel gezond zou zijn. Dar waren ze allemaal, gelukkig. Maar Sander Verheijen en zijn vrouw Jip hadden ‘pech’. In Ik kan er nét niet bij beschrijft hij op een prachtige manier hoe hun leven verandert als blijkt dat hun ogenschijnlijk gezonde tweelingzoons allebei een flinke handicap hebben.

0

Boekentips

Deze boeken las ik tijdens mijn vakantie

Vakantie is voor mij hét moment om even grandioos boeken te bingen. Dat lukte dit jaar ook weer best aardig, ook al waren we met 9 man op vakantie en gingen alle avonden 'op' aan spelletjes en wijntjes drinken. Maar overdag… bij het zwembad… ja, daar genoot ik met...

0